De volgende stap als Sales Professional; wat als je alles al denkt te weten?
In this article
Oef.. zeggen ze dat nou echt? Natuurlijk! Brutaal eerlijk misschien, maar uit de praktijk begrepen.
Veel van onze cursisten zijn ‘eager to learn’ en willen het allerbeste uit zichzelf halen. Dat vraagt soms een open geest, ruimte voor prikkeling van je ego zelfs, en het vermogen om jezelf en anderen te durven toetsen en uitdagen.
Toch zit niet ons hele vakgebied vol met mannen en vrouwen van dat kaliber. Sterker nog, veel (semi-)ervaren mensen uit het vak denken dat het aantal jaren aan ervaring dat ze kunnen opschrijven voldoende is. Wat is er immers nog meer om te weten en leren?
Je weet niet alles.
Wat is er nog meer om te weten en leren?
Nou genoeg.
Want jij verandert misschien (gevoelsmatig) niet, maar de markt wel. Je concurrenten ook. De manier van zaken doen (digitalisering bijvoorbeeld) verandert. Dat wil overigens niet zeggen dat alleen een cursus of opleiding je kan helpen ‘meekomen’ met die transities in de markt en/of je beroep. Het wil wel zeggen dat een regelmatige toetsing van skills en actualiteiten je concreet helpt om je vak te beheersen, blijven beheersen en de excelleren.
Daarbij is juist de verfijning en verdieping van de (basis)kennis die jouw huidige professie voedt, de perfecte stap om verder te komen en beter te worden.
Waarom alleen NIMA Sales A tot je nemen, terwijl de verdiepingsslag, zeker voor enigszins ervaren professionals, van NIMA Sales B zo’n verankering kan brengen? Omdat je het allemaal al weet? Of omdat er geen meerwaarde in zit?
Het papiertje als bewijs
Hoewel we niet zo zeer meer leven in een arbeidswereld waarbij het papiertje zaligmakend is, biedt het een verdomd sterk argument wanneer jij wilt praten over promotie, salarisverhoging of een nieuwe uitdaging overweegt bij een andere organisatie. Dus hoe plat het ook klinkt; het papieren bewijs dat vertelt dat jouw kunde en vaardigheden zijn getoetst en goed is bevonden, kan een grote hulp zijn in dit soort situaties.
Klantrelaties en verkoopprocessen worden complexer
Een verdieping en verrijking van je kennis door middel van een opleiding, is met name relevant concreet te maken wanneer je werk verandert (of vermoeilijkt).
Wanneer je de ambitie hebt om op te klimmen tot commercieel directeur of key accountmanager vraagt dat nadrukkelijke skills. Op vele vlakken, maar op dit moment bedoelen we als commercieel talent.
Groeiend in je vak krijg je te maken met complexere inkoopprocessen enerzijds en vaak veeleisendere klanten aan de andere kant. Dat type concrete uitdagingen vormen de basis van een NIMA B opleiding waar je als professional met enkele jaren ervaring gericht werkt aan een nieuwe stap.
Wat je mag verwachten van die volgende stap
Als we het dan toch hebben over zaken concreet maken, doen wij dat ook.
Zo hebben we twee kanten aan de resultaten die je mag verwachten van bijvoorbeeld het afronden van een NIMA Sales B opleiding:
• Je kunt effectief accountmanagement doorvoeren
• Je kunt DMU’s traceren en optimaal bewerken voor succes
• Je kunt grote klanten meer en beter aan je binden
• Je kunt effectief consultative selling toepassen
Maar buiten de vakinhoud van de opleiding, biedt het afronden je meer:
• Groeiend salaris
• Versteviging van je arbeidspositie
• Kans op ambitieuzere salesposities
• Sterke onderhandelingspositie bij (nieuwe) werkgevers
• Persoonlijke ontwikkeling en voldoening
Hebben we je geprikkeld, of ga je er nog steeds vanuit dat je voldoende weet?
Bekijk de programma inhoud van NIMA Sales B Accountmanagement en neem de stap!
Deel dit bericht
Blijf op de hoogte en ontvang de laatste inzichten.
Geen spam, alleen waardevolle tips en inzichten rechtstreeks in je inbox!
Door aan te melden, ga je akkoord met onze algemene voorwaarden.
Gerelateerde berichten
Het belang van netwerken als professional
Schrijf je in voor een van de opleidingen van Move the Crowd en ontvang 1000 euro STAP-subsidie!
De nieuwe kansen: Uitbreiding trainingsaanbod in the picture
© 2024 Move The Crowd. All rights reserved. Privacy Policy Terms of Service Cookies Settings